WITAMY W CENTRUM WSPOMAGANIA ROZWOJU W DZIERŻONIOWIE! ::PROWADZIMY WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA::ORGANIZUJEMY ZAJĘCIA REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZE :: DIAGNOZUJEMY GOTOWOŚĆ SZKOLNĄ ::PROWADZIMY TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ, PSYCHOLOGICZNĄ, PEDAGOGICZNĄ::PROWADZIMY REHABILITACJĘ ORAZ TERAPIĘ SENSORYCZNĄ::Rodzicu Ty wybierasz placówkę, w której Twoje dziecko będzie realizowało zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju! BEZ SKIEROWANIA!

Komunikaty

09 stycznia 2021 20:47 | Komunikaty

ZAPRASZAMY NA TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ

Zapraszamy na terapię różnorodnych wad wymowy dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Prowadzimy terapię seplenienia, rotacyzmu, mowy bezdźwięcznej i innych nieprawidłowych artykulacji głosek. Podczas ćwiczeń stymulujemy analizę i syntezę słuchową oraz prowadzimy ćwiczenia słuchu fonematycznego. Terapia obejmuje również ćwiczenia oddechowe oraz ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny.

Podczas terapii wywołujemy prawidłową artykulację dźwięku mowy a następnie utrwalamy wymowę głoski na materiale językowym według określonych etapów. W czasie ćwiczeń artykulacyjnych wykorzystane są rozmaite gry i inne pomoce do ćwiczeń i opanowania prawidłowej artykulacji dźwięków mowy.

Terapia logopedyczna, to leczenie zaburzeń mowy wykorzystujące osiągnięcia logopedii. Szczególne zastosowanie terapia logopedyczna znajduje np. po udarze mózgu, jeśli w jego trakcie u chorego doszło do uszkodzenia ruchowego ośrodka mowy – Broki i pojawiła się afazja ruchowa, bądź przy uszkodzeniu czuciowego ośrodka mowy (Wernickego) z afazją czuciową.

Podczas terapii logopedycznej często próbuje się ominąć lub odblokować albo pomóc chorym w kompensacji zaburzeń mowy poprzez techniki stymulacji-torowania takich jak: ekspresja za pomocą gestów, dopasowywanie słów do obrazków, pomoc w odpowiedziach, liczenie, czytanie najpierw słów, potem fraz, a następnie zdań i inne. Oprócz technik stymulacji-torowania dużą skuteczność wykazuje także terapia melodycznej intonacji.

W terapii logopedycznej kluczową kwestią jest słuch. W logopedii wyróżniamy trzy rodzaje słuchu:

  1. Słuch fizyczny – zdolność słyszenia przez człowieka fal dźwiękowych o częstotliwości 16-50 000 Hz. Dane te u poszczególnych ludzi mogą się różnić (zwłaszcza z wiekiem).
  2. Słuch muzyczny – zdolność różnicowania i powtarzania podstawowych cech dźwięku: wysokości, barwy i siły (głośności).
  3. Słuch mowny – składa się nań słuch fonemowy (fonologiczny, fonematyczny) i słuch fonetyczny.
    • Słuch fonemowy – umiejętność rozróżniania najmniejszych elementów składowych wyrazów, czyli fonemów. Fonemy rozróżniamy na zasadzie opozycji, np.: dźwięczność – bezdźwięczność, ustność – nosowość, miękkość – twardość
    • Słuch fonetyczny – zdolność do rozróżniania różnych głosek w obrębie tego samego fonemu oraz zdolność spostrzegania cech prozodycznych mowy.

Gwarancją sukcesu w terapii jest określenie sprawności słuchowej pacjenta w zakresie wszystkich rodzajów słuchu i ewentualne usprawnianie tych funkcji, które okazują się zaburzone.

Terapia logopedyczna

Zapraszamy na terapię różnorodnych wad wymowy dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Prowadzimy terapię seplenienia, rotacyzmu, mowy bezdźwięcznej i innych nieprawidłowych artykulacji głosek. Podczas ćwiczeń stymulujemy analizę i syntezę słuchową oraz prowadzimy ćwiczenia słuchu fonematycznego. Terapia obejmuje również ćwiczenia oddechowe oraz ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny.

Podczas terapii wywołujemy prawidłową artykulację dźwięku mowy a następnie utrwalamy wymowę głoski na materiale językowym według określonych etapów. W czasie ćwiczeń artykulacyjnych wykorzystane są rozmaite gry i inne pomoce do ćwiczeń i opanowania prawidłowej artykulacji dźwięków mowy.

Przeczytano: 746 razy. Wydrukuj|Do góry