WITAMY W CENTRUM WSPOMAGANIA ROZWOJU W DZIERŻONIOWIE! ::PROWADZIMY WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA::ORGANIZUJEMY ZAJĘCIA REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZE :: DIAGNOZUJEMY GOTOWOŚĆ SZKOLNĄ ::PROWADZIMY TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ, PSYCHOLOGICZNĄ, PEDAGOGICZNĄ::PROWADZIMY REHABILITACJĘ ORAZ TERAPIĘ SENSORYCZNĄ::Rodzicu Ty wybierasz placówkę, w której Twoje dziecko będzie realizowało zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju! BEZ SKIEROWANIA!

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Dla prawidłowego rozwoju dziecka najbardziej znaczące są jego pierwsze lata życia. Równocześnie z rozwojem układu nerwowego następuje rozwój wszystkich funkcji psychofizycznych dziecka.

W wieku od 0 do rozpoczęcia nauki szkolnej, w procesie rozwoju dziecka postępuje uczenie się społeczne, językowe i poznawcze.

U dzieci z zaburzeniami rozwojowymi lub z niepełnosprawnościami, procesy te mogą postępować dysharmonijnie lub ulec zahamowaniu.


Zapraszamy rodziców z dziećmi, które posiadają opinie o wczesnym wspomaganiu rozwoju, orzeczenie o niepełnosprawności ale też rodziców zaniepokojonych rozwojem swoich dzieci na zajęcia do naszej Poradni.


Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju (WWR) są nieodpłatne.
Środki finansowe na realizację WWR przekazywane są z budżetu państwa w ramach części oświatowej subwencji ogólnej na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, wydanej przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.


Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, to wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mające na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia pierwszych sygnałów nieprawidłowego funkcjonowania w tym niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Dotyczy działań stymulujących rozwój małego dziecka i pozytywnie wpływa na lepsze przygotowanie małych dzieci z wykrytymi dysfunkcjami rozwojowymi do podejmowania nauki szkolnej. Jest szansą na osiągnięcie przez nie powodzenia w nauce szkolnej.


Zakres wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w zależności od rodzaju zaburzeń może dotyczyć:

  • rozwoju motorycznego, stymulacji polisensorycznej, rozwoju mowy i języka,
  • orientacji i poruszania się w przestrzeni,
  • usprawniania widzenia i słuchu,
  • umiejętności samoobsługi i funkcjonowania w środowisku,
  • wsparcia rodziców w procesie pełnej akceptacji niepełnosprawnego dziecka, rozpoznawania jego zachowań i ich odpowiedniej interpretacji oraz prawidłowej reakcji na nie, instruktażu i poradnictwa w zakresie działań rewalidacyjnych, informowania o potrzebie wyposażenia dziecka w niezbędny sprzęt, pomoce i inne przedmioty.


Wczesne wspomaganie rozwoju umożliwia dziecku:

  • lepszy rozwój psychoruchowy, społeczny i emocjonalny,
  • poprawę stanu zdrowia,
  • sprawniejsze funkcjonowanie w bliższym i dalszym otoczeniu,
  • minimalizowanie skutków niepełnosprawności.


Aby Państwa dziecko uczestniczyło w zajęciach WWR musi posiadać opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydaną  przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

W skład Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju wchodzą osoby przygotowane do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym:

  • pedagog posiadający kwalifikacje adekwatne do niepełnosprawności dziecka (oligofrenopedagog, surdopedagog, tyflopedagog),
  • psycholog,
  • logopeda,
  • inni specjaliści, w zależności od potrzeb dziecka i rodziny.


Wymiar zajęć wynosi od 4 do 8 godzin w miesiącu w zależności od możliwości psychoficznych i potrzeb dziecka.


SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Zajęcia w sali sensorycznej